#DiziYorumu - Scream (FilmvsDizi)

11:17 Unknown 0 Comments

 Herkese merhabalar efendim! Yine ben, yine uzun bir ara. Ve yehu! Okullar kapanıyor. Tahmin edin kim çok mutlu? Ben, ben, ben! Tabii tatil boyunca evde oturacağımı saymazsak mutluyum. Evet ya, mutluyum. En azından artık erken kalkmak ve sınavlarla boğuşmak yok. Neyse konuyu çok dağıttım galiba, hadi asıl konuya gelelim; Scream!

Belki bir çoğunuz Scream yani ÇIĞLIK isimli film serisini duymuşsunuzdur, içinizden izleyenleriniz de vardır. Peki ya bu film serisinin, bir de dizisinin olduğunu biliyor musunuz? Muhtemelen biliyorsunuzdur, ama bilmiyormuş gibi yapın benim için. :) 2015 yılında yayınlanmaya başlayan Scream dizisi kendine büyük bir hayran kitlesi kazandı, film serisinden gelenlerden ayrı olarak gerilmeyi seven kişilerde bu diziyi izlemeye başladı.


dizinin afişi

Bana kalırsa (her ne kadar sadece 3 filmini falan izlemiş olsam da) Scream dizisinin, filmden daha iyi olduğunu düşünüyorum. Ama tabii bu nereden baktığınıza da bağlı. Film serisi oldukça dalgaya alınmış bir kurguydu, işlerin günlük hayatta olabilmesinden çok imkansıza yakın şeyler katarak filmi absürt olmaya itilmişti ve bu izleyenlerin hem gerilmesine hem de gülmesine yol açıyordu. Fakat bu benim için rahatsız edici bir durumdu, bilmiyorum benim gibi hisseden kişiler var mıdır, yoksa buradaki tek sayko ben miyim? Kim bilir.

Dizi bana oldukça profesyonel geldi, oyunculuklar da oldukça yerindeydi. Tabii ki içinde genç insanlarımız olduğu için dizinin ''hadi bunu kutlayalım ve katil gelip bizi öldürsün, yehu!'' havasında olduğunu inkar edemeyeceğim.

Dizi iki hafta önce 2. sezonu yayınlamaya başladı. Yani birinci sezonun katilini bulduk! Peki katile şaşırdım mı, galiba. Ama spoiler vermeyeceğim, belki aranızda izlemek isteyenler olur. Olur dimi? İkinci sezon bence bomba gibi geldi ve beklediğime değdi diyebilirim.

Karakterlerden bahsedecek olursak, klasik korku film-dizilerindeki klasik gençler var. Muhtemelen tahmin ediyorsunuzdur. Seri katillere takmış bir çocuk, popüler kız, kendi halinde olan ana karakter, onun sevgilisi bla bla bla. Fakat dizinin en sevdiğim özelliği de hayranların en sevdiği karakterleri bile öldürebilecek kapasitede olması. Bence bu filmin başaramadığı bir şey, yıllar boyunca hep aynı karakterlerle devam ettiğini düşünürsek...


diziden bir kesit

Şu seri katillere takık olan Noah isimli çocuk genellikle bölümlerin sonlarında ''acaba öyle mi, yoksa şöyle mi'' diye konuşurken arka planda çalan gerilimli şarkıya ba-yı-lı-yo-rum! İşte o kadar... Hatta bulursam buraya koyacağım, ah buldum! Tıklayın, tıklayın. Dinlemeden geçmeyin, insanı acayip gaza getiriyor yahu!

Noah karakterinin oldukça ilgi çekici konuşmasından bahsetmiyorum bile. Şimdiden söyleyeyim, dizinin ikinci ismi 'nasıl da ters köşe yaptım ehehe' olarak geçiyor. Bilgilendirmek istedim. :) Bu arada dizideki ghost face (maske) ile filmdeki çok farklı olduğu için oldukça tepki görmüştü, fakat şöyle bir düşünürsek böylesi daha iyi olmuş. Çünkü bu maske hem korkutucu, hemde ciddiye alınır şekilde.


dizideki ghost face

Diziyi izlerken, film serisine göndermeler yapıldığını ve oldukça benzer sahneler olduğunu söylememe gerek yok sanırım. Olur canım böyle şöyler, eheheh. Her neyse, bence bu diziye bir şans verin. Sonuçta kaybedecek bir şeyiniz yok, öyle değil mi? :)

0 yorum: