#FilmYorumu - Labirent: Ölümcül Kaçış (The Maze Runner)

11:48 Unknown 0 Comments

 Merhabalar! Epeydir ortalarda yoktum fakat şimdi geri döndüm. Hemde yepyeni bir şekilde. Temayı falan değiştirdim, bence böyle daha hoş oldu ha?
Her neyse bugün sizlere baya önceden izlediğim bir filmden bahsedeceğim: Labirent: Ölümcül Kaçış. Bu filmi izledikten baya sonra kitabını okudum ve bayıldım! Bence filmini izlemeden önce kitap serisini okumalısınız. Ben şahsen çok sevdim, ayrıca kitapta filme eklenmemiş bir çok şey var. Bu yüzden lütfen hiçbir kitaba ''Bunun filmi yapılmış, nede olsa filmle aynıdır boşu boşuna ne okuyacağım yea?!'' demeyin. Çünkü hiçbir film, kitabın tıpa tıp aynısı değildir. Hiçbiri.
Her neyse -yeniden- konumuza dönelim. Ben filmi çok sevdim şahsen, çok güzel bir macera filmi. Her ne kadar sonu biraz soru işareti bıraksa da beni tatmin etti diyebilirim.


Konusuna gelirsek:
Thomas(Dylan O'Brien) adlı bir genç, beraberinde 60 çocukla birlikte bir labirente hapsolur. Uyandığında kendisini labirentte bulan Thomas ismi haricinde hiçbirşey hatırlamamaktadır. Thomas, Glade adını verdikleri bir tür kapalı kasabamsı alanda olduklarını öğreniyor. Burada yetişkinler yok. Sadece onlu yaşlarında erkek çocuklar var. Ve hepsinin de ayrı bir görevi. Bir şekilde hayata tutunmaya, bir şeyler yapmaya çalışırken, diğer yandan da bulundukları yerden çıkmaya çalışmaktadırlar.
Bunu bir ergen filmi olarak düşünmeyin, içinde bolca macera var fakat aşk sahneleri hatırladığım kadar yok. Değişik bir konusu olması insanı zaten başından kendine çekiyor. Dediğim gibi eskiden izlediğim için pek fazla hatırlamıyorum ama hatırladığım kadarıyla macera kısımları filmin sonuna doğru başlıyor. İlk başları tamamen gizemli ve etrafı tanımakla geçiyor. Ama yine de akıcı bir film olduğu için bunu anlamıyorsunuz bile. Yani biz Thomas olarak orada bulunuyoruz diyebilirim. Onun gibi her şeyi tek tek öğreniyoruz. Fakat her şeyi öğrendiğimizi sandığımızda bile aslında hiçbir şey bilmiyoruz.
Tabii filmi izlerken ''Bu insanlar neden uzun bir merdiven yapıp, labirentin üstüne çıkmıyorlar?'' diye sorabilirsiniz kendinize. İnanın bizde izleyiciler olarak bunu çok sorduk. Hatta oyuncular bile bunu sormuşlar! Bu arada oyuncular genç olmasına rağmen bence çok iyi iş çıkarmışlar. 
Bence Açlık Oyunları serisine bir rakip. Fakat daha mı iyi, daha mı kötü onu bilemem. Siz izleyin ve karar verin, daha sonra da bunu yorum olarak yazın. Buna çok sevinirim. :) 

0 yorum: